Škoda s fabií v MS neoslnila, z titulu se radoval Solberg
Velké
očekávání budila premiéra zbrusu nové Škody Fabia WRC, s níž se
mladoboleslavský rallyeový tým vytasil v polovině letošního mistrovství
světa v automobilových soutěžích. Velký třesk se však nekonal, nové
vozy vedené zkušenou dvojicí pilotů Auriolem a Gardemeisterem pronásledovaly
časté technické problémy. Ze sedmi absolvovaných soutěží jen dvakrát
dojely obě posádky do cíle, na konto továrního týmu připsaly fabie
jen tři body.
> Finský jezdec Toni Gardemeister s vozem Fabia WRC
na trati Německé rallye. (Foto Škoda Motorsport/Ralph Hardwick)
Škodovácká stáj, která věří, že během dvou let bude atakovat světový
titul, nakonec skončila v Poháru konstruktérů se třinácti body na
pátém místě, Gardemeister obsadil v hodnocení jezdců dvanáctou příčku,
Auriol byl o stupínek horší.
KOMENTÁŘ
K SEZÓNĚ redaktora Sport.cz Pavla Novotného
Vzrušující souboj na závěr
Závěr šampionátu ale hlavně přinesl vzrušující souboj o stupně nejvyšší.
Před poslední soutěží seriálu, Britskou rallye, měli šanci na titul
hned tři jezdci - dvojice ze stáje Citroën Francouz Sébastien Loeb
se Španělem Carlosem Sainzem a pilot Subaru Nor Petter Solberg.
Na poslední chvíli vypadl z boje o titul Brit Richard Burns. Několik
dnů před startem závěrečného podniku mistrovství světa ztratil vědomí
a následné lékařské vyšetření přineslo šokující zprávu: mistra světa
z roku 2001 má mozkový nádor! (
více)
Španěl Sainz v okolí Cardiffu hned v úvodní etapě vylétl z trati
a ve hře zbyli jen dva kohouti. Sebevědomým vystoupením si pro celkové
vítězství nakonec dojel norský jezdec, který odolal závěrečnému
ataku Loeba a vybojoval vůbec první titul pro skandinávské království.
(
více)
Finiš Loeba výrazně pomohl týmu Citroën, který se v závěru šampionátu
přetahoval o prvenství v Poháru konstruktérů s Peugeotem, aby nakonec
uhájil vítězství s patnáctibodovým náskokem.
> Škoda Fabia WRC (Foto Škoda Motorsport)