Drama ve formuli 1 opět se šťastným koncem pro Schumachera
Nevídané
drama do poslední chvíle, z něhož vzešel historický šestý titul
mistra světa pro
Michaela Schumachera (
Foto Hoch Zwei),
přinesl letošní ročník formule 1. O napínavé okamžiky ovšem nebyla
nouze už před samotným zahájením nové formulové sezóny.
Po třech letech bezkonkurenční nadvlády stáje Ferrari se Mezinárodní
automobilová federace rozhodla pro razantní změnu pravidel, která
se setkala s rozporuplnými reakcemi ze strany stájí, jezdců i fanoušků.
(
více)
Nový systém kvalifikace
Nejvýznamnější novinkou bylo zavedení nového systému kvalifikace,
v níž jezdci odjeli pouze jedno ostré měřené kolo. V pátek se určovalo
pořadí sobotní části kvalifikace, den před závodem se rozhodovalo
o postavení na startu.
Stáje navíc nesměly mezi sobotní kvalifikací a nedělním startem
doplňovat do vozů palivo a měnit pneumatiky, což přineslo zcela
odlišnou strategii od minulých let. Rozšířil se i počet bodovaných
pozic ze šesti na osm, což mělo přinést větší vyrovnanost pořadí.
(
více)
Jezdci Williamsu byli vážnými kadidáty na titul
A hned úvod sezóny naznačil, že letošní seriál prestižní motoristické
třídy bude zcela o něčem jiném. Vozům Ferrari se start příliš nevydařil,
velkou sílu prokazoval naopak McLaren, příjemným překvapením byl
výrazný posun stáje Renault.
Návrat do Evropy byl ovšem pro tým z Maranella živou vodou. Michael Schumacher triumfoval ve Velké ceně San Marina v Imole a v polovině šampionátu opět vedl pořadí a Ferrari znovu vládlo Poháru konstruktérů.
Pak ovšem přišel další výpadek. Pětinásobný mistr světa nebodoval ve čtyřech závodech v řadě, nedařilo se ani Barrichellovi a do hry o titul začala vedle McLarenu vážně promlouvat stáj Williams.
Rozhodla Suzuka
Jenže M. Schumacher se probudil, zvítězil v Monze i Indianapolis
a před posledním závodem sezóny v japonské Suzuce vedl průběžné
pořadí o devět bodů před Finem Räikkönenem, třetí Montoya již bez
šance na zisk titulu ztrácel deset bodů. Stejně vyrovnaný byl i
Pohár konstruktérů, v němž ztrácel Williams na vedoucí Ferrari pouhé
tři body. Finiš v Japonsku ovlivnilo proměnlivé počasí, které pěkně
zamíchalo pořadím sobotní kvalifikace - obhájce titulu si vyjel
čtrnácté místo, Räikkönen, jehož jedinou nadějí na zisk titulu bylo
závod vyhrát a doufat, že Schumacher nebude bodovat, startoval ze
čtvrté řady.
Fin o první místo stihl ještě bojovat, nakonec se ale musel sklonit
před Brazilcem Barrichellem. Schumacher navíc bodoval na osmém místě
a v konečném součtu tak porazil Räikkönena o dva body. (
více)
Německému pilotovi se podařilo výjimečným způsobem přepsat dějiny. Ziskem šestého titulu mistra světa (a čtvrtého v řadě) překonal letitý rekord Argentince Juana Manuela Fangia, který se ze světové trofeje radoval pětkrát v padesátých letech. Stáj Ferrari triumfovala v Poháru konstruktérů popáté v řadě, celkem již potřinácté.