přejděte na úvodní stránku přejděte na hlavní stranu Novinky.cz přejděte na úvodní stránku

Články z rubriky Věda a technika:



Mohutná expanze čínských automobilů

 Vůz Brilliance nedopadl při crashtestu vůbec dobře.

Čínské automobilky se rozhodly, že dobijí svět. V jejich zemi již vyrábějí statisíce automobilů ročně, hodlají vyrábět milióny a pokud to jen trochu půjde, zaplavit jimi celou zeměkouli. Jenže tu stále je několik drobných zádrhelů.

 

Většina světových výrobců se už naučila říkance o tom, že kvalita je lepší než kvantita, ne však čínští majitelé továren, jako je Chery, Geely, LandWind… Bohužel jejich výrobky propadávaly a stále propadávají v crash testech, které provádí nezávislé zkušební úřady v Evropě. Model LandWind před lety totálně propadl při čelním nárazu. Pak se zástupci evropského dovozce poučili a do vozu instalovali rozměrný rám, který nedovolil měkké karoserii se zlomit vpůli.


Ovšem velmi podobný výsledek i opravný prostředek můžeme najít u letošního crash testu vozu Brilliance G6. Ten opět získal nějaké body patrně jen z milosti, ale vzápětí se objevily informace, že s automobily, které bude dovážet firma do Evropy, to nemá nic společného a zdejší výrobky budou mnohem bezpečnější.

 

 

Kopírování známých aut

Ovšem velmi velkou pozornost vzbudila firma Shuan Huang, která si dovolila na frankfurtský autosalon přivézt dva vozy, které se vůbec netajily tím, že jsou parádními kopiemi modelů jiných značek. Stála zde do detailu okopírovaná Toyota RAV4 i BMW již právně stíhaný vůz CEO, který má zadní partie velmi podobné BMW X5.



Shuan Huang si hlavu s autorskými právy nedělá.
Tohle skutečně není originální Toyota RAV4.

Ovšem Shuan Huang si nedá pokoj a v Číně již představil další model Little Noble. Tento vůz byl už před rokem právníky z Mercedes-Benzu soudně napaden a jeho nasazení se pozdrželo. Automobil byl totiž opět do posledního detailu okopírovaný německý Smart ForTwo. To, že koncepce a prakticky kompletně celá střední část je shodná se Smartem, to Číňanům nevadí. Němcům však velmi a v Číně se rozjíždí velký soudní proces.

 

 

Nejlevnější vůz světa stojí 60 000 Kč

A nyní do hry vstupuje značka Byd Auto, která připravila malý vůz F1 . Už na pohled je jasné, že vzor si značka vzala u Toyoty Aygo. Jenže mnohem větší zájem vzbudila informace, že vůz bude nejlevnější na trhu. Cena by se měla pohybovat na hranici 23 000 juanů, což je v přepočtu 60 000 Kč.


Zatím se sice neví, kdo by dovážel automobily Byd do České republiky, ale jedno je jisté. Značka Briliance se již dohodla s firmou Charouz Motors a náš stát tak přivítá první vozy na jaře roku 2008.

 

jč, Novinky.cz

K tématu čtěte:

Crash test čínského vozu Brilliance

Kopie vozů Shuan Huang

Shuan Huang Noble - kopie Smartu ForTwo

Nejlevnější auto na světě stojí 60 000 Kč

 

SPECIÁL: ROK 2007 
 
přejděte na hlavní stranu Novinky.cz přejděte na úvodní stránku